Een kroketje van de zaak voor de werkmensen tijdens het schaften

15 mei 2023

De eigenaar van de frietzaak wist lang van tevoren dat het eraan zat te komen: de vervanging van kabels en leidingen in de Heuvelstraat. “We zagen natuurlijk de werkzaamheden in de directe omgeving. En drie jaar geleden, nog voor corona, had ik er al over gehoord tijdens een vergadering van de winkeliersvereniging.” Eerder zag hij op het journaal waarom het nodig is om in heel het land oude gasleidingen te vervangen.

Vaste klantenkring

Hij was wel een beetje huiverig voor de werkzaamheden. “Voor die grote ketens hier in de straat zal het niet uitmaken. En hun personeel, mijn collega’s, krijgen toch wel salaris. Maar voor mij is het m’n boterham.” Gelukkig heeft de Frietboetiek een grote vaste klantenkring, die zich niet laat afschrikken door een sleuf voor de deur. “De echte Tilburgers weten ons toch wel te vinden. Sommigen komen hier al sinds mijn opa 55 jaar geleden de Frietboetiek oprichtte.”

Appje met foto

Inmiddels ligt de straat voor zijn zaak weer dicht. De eigenaar van de Frietboetiek kijkt tevreden terug op de communicatie met de mensen van het project 013infra. Was er iets niet naar zijn zin, dan stuurde hij de omgevingsmanager een appje met een foto erbij. Zo miste de eigenaar van de Frietboetiek in het begin bijvoorbeeld een bord met ‘winkels bereikbaar’. “Eén berichtje en de volgende dag was het er.”

Ook sprak hij regelmatig een van de werkmensen aan. “Na een tijdje wist ik wel wie ik aan z’n jas moest trekken als er iets niet naar m’n zin was.” Maar hij benaderde hen niet alleen maar met klachten. “Als ik wat over had, dan bracht ik tijdens het schaften voor iedereen een kroketje. Het is toch een kwestie van geven en nemen. Ik ben de beroerdste niet.”

Hebt u vragen over dit nieuwsbericht?
013Infra is een samenwerking van
Logo van enexis
Logo van Brabant
Logo van KPN
Logo van Gemeente Tilburg